کیفیت عملکردمان بهترین تبلیغ  متضمن توسعه است.

مشاوران ارزیابان توسعه کیفیت ساحل

ارزیابی عملکرد

ارزیابی عملکرد چیست و چه اهمیتی دارد؟

عملکرد به معنای تلاش کارکنان برای به انجام رساندن کارشان یا دستیابی به اهدافِ تعیین شده است. هر شغلی مسئولیت‌هایی را به همراه دارد که باید طبق استانداردهای تعریف‌شده انجام شوند. تعیین، سنجش و نمره‌دهی استانداردهای عملکرد را ارزیابی عملکرد می‌نامند. این کار کمک می‌کند تا صلاحیت، خصوصیات، کیفیت، مهارت، ظرفیت و پتانسیل بالقوه‌ی کارکنان برای آینده مشخص شود. بر اساس ارزیابی عملکرد، بهترین کارکنان پاداش می‌گیرند تا این انگیزه‌ی پیشرفت در سایرین نیز تقویت شود.

بنابراین ارزیابی عملکرد یک مسئولیت مدیریتی است که استانداردهای شغلی را مشخص و تعیین می‌کند که عملکرد کارکنان در حدود استانداردهای تعیین شده هست یا خیر. به وسیله‌ی ارزیابی عملکرد تنبیه یا تشویق کارکنان را می‌توان مدیریت کرد. ارزیابی عملکرد کمک می‌کند تا ویژگی‌های کارکنان را بسنجیم و حدود توانایی آنها را تخمین بزنیم. با ارزیابی عملکرد می‌توان در خصوص ارتقای شغلی کارکنان، نیاز به آموزش و بهبود توانایی‌‌شان تصمیم‌گیری کرد. ارزیابی عملکرد از فعالیت‌هایی است که به‌طور منظم در هر سازمانی باید انجام شود. روند ارزیابی عملکرد شامل مراحل زیر است:

  • تعیین استانداردهایی برای عملکرد
  • اعلام استانداردهای مربوطه
  • سنجش عملکرد حقیقی کارکنان
  • تجزیه و تحلیل انحرافات عملکرد نسبت به استانداردهای مشخص شده
  • به بحث گذاشتن انحرافات
  • تعیین راه‌هایی برای اقدامات اصلاحی

برنامه ارزيابي عملكرد مورد نياز سازمان شما بر اساس دامنه فعاليت و تعداد پرسنل و روشهاي استانداردهاي ارائه شده تدوين و در سازمان شما اجرا مي گردد.

جهت استفاده از خدمات مشاوره با شماره تلفن زیر تماس گرفته یا درخواست خود را از طریق ایمیل اعلام نمایید :

09198052467-09199595196 يااز طريق ايميل info@matous.ir