اين پكيج ها بر اساس فعاليت سازمان شما ،الزامات استانداردهاي مرتبط با دامنه فعاليت سازمان شما تهيه و ارائه خواهد شد.
اين پكيج ها تمامي مستندات و فرمهاي مربوطه را دارا مي باشد .اين پكيج ها متفاوت است و ممكن است براي استاندارد ايزو،تعالي و كيفيت ، مديريت استراتژيك، برنامه ريزي هاي بهبود ، و يا پكيج هاي مديريتي باشد. پس از دريافت اين پكيج هامشاوران ما شما را پشتيباني خواهند كرد و در طول مسير تا اجرا نهايي با شما خواهند بود.
جهت استفاده از خدمات مشاوره با شماره تلفن زیر تماس گرفته یا درخواست خود را از طریق ایمیل اعلام نمایید :
09198052467-09199595196 يااز طريق ايميل info@matous.ir
كارت بازرگاني و خدمات عضويت
كارت بازرگاني ،مجوزي است كه به دارنده آن اعم از شخص حقيقي يا حقوقي به موجب ماده 2 قانون صادرات و واردات مصوب 1372/04/02 مجلس شوراي اسلامي اجازه داده مي شود به امر تجارت خارجي بپردازد .بر اساس مقرراتي كه در حال حاضر در دست اجراست اعتبار كارت بازرگاني از تاريخ صدور يكسال مي باشد . تمديد كارت بازرگاني با ارائه مدارك لازم براي براي مدت مذكور انجام مي گيرد و در دفعات بعد نيز به همين ترتيب ادامه مي يابد.
كارت بازرگاني و كارت عضويت بازرگاني بهترين راه حل براي صادرات و استفاده از مزيت هاي صادراتي است. .
جهت استفاده از خدمات مشاوره با شماره تلفن زیر تماس گرفته یا درخواست خود را از طریق ایمیل اعلام نمایید :
09198052467-09199595196 يااز طريق ايميل info@matous.ir
بعد از ثبت شرکت با توجه به نوع فعالیت خود به احتمال زیاد نیاز به ثبت برند و علامت کسب و کار یا خدماتی که عرضه می کنید نیز پیدا خواهید کرد.
برند یا نام تجاری همان نشان و علامتی است که به صورت فارسی یا لاتین در فعالیت های اقتصادی شرکت استفاده می شود
برند به انگلیسی با عنوان قانونی نشان تجاری یک طرح ،نماد ،عبارت،نام و … است که ارائه دهنده خدمات با فروش محصول خاصی است که به وسیله آن از سایر محصولات مشابه متمایز می شود. نشان تجاری یا برند همان چیزی است که مخاطب ،صفات و ویژگی های آن را با دیدن ،شنیدن ،حس کردن و……… به صورت ذهنی ،دیداری و یا شنیداری در ذهن و قلب خود تداعی می کند.
در واقع برند شامل همه احساسات مفاهیم و ویژگی هایی است که با یک نام گره خورده است.
واژه برند در جامعه ما به محصول یا خدمتی گفته می شود که اعتبار و ارزش اجتماعی داشته باشد. در واقع برند های دلخواه آن هایی هستند که دارای ماهیت و قدرت اجتماعی بالایی بوده و افراد نسبت به آن ها حس مالکیت داشته باشند.
پس یکی از مهمترین وظایف هر شرکت پیدا کردن راه برای جلب توجه و وفاداری مشتری است. از جمله خصوصیات یک برند معروف می توان به جذابیت ،الهام بخش بودن،تک بودن،تناسب،جایگاه و…… اشاره کرد.
از نظر مصرف کننده خرید از یک برند یعنی: کیفیت بالا ،خطر پذیری کمتر،سپردن مسئولیت به تولید کننده ،وسیله ای نمادین برای اظهار شخصیت .
اولین قدم در تجارت اعتماد است و علامت تجاری به وسیله برند سازی به این اعتماد و تعهد شتاب می بخشد.
هر برند یا علامت تجاری ار طریق حصول اطمینان از حقوق انحصاری برای شناختن کالا ها و خدمات و یا اجاره دادن به دیگران مبنی بر استفاده از آن در صورت پرداخت مبلغ ،صاحب اثر را محافظت می کند.
محافظت آرم تجاری توسط مراجع قانونی که در اکثر نظام ها اجازه متوقف کردن تخلف در این زمینه را دارند تایید می شود.
از دیدگاه وسیع تر ،علائم تجاری با رسمیت بخشیدن و دادن سود اقتصادی به صاحبان آن ها در سطح جهانی سرمایه گذاری کرده و این ابتکار را ترویج می دهد.
حفاظت علائم تجاری همچنین مانع تلاشهای رقبای غیر منصف،مثل متقلبان ،برای استفاده از علائم مشخص به منظور فروش محصولات و ارائه خدمات نامرغوب یا متفاوت می شوند. ابن نظام،آگاهی و امکان سرمایه گذاری جهت تولید و فروش کالا ها و خدمات را در منصفانه ترین شرایط ممکن به مردم می دهد و از این راه تجارت بین المللی را تسهیل می کند.
در تمامی کشور ها ،علائم تجاری ثبت و محافظت می شود . هریک از دفاتر ملی یا ناحیه ای ،ثبت علائم را که شامل اطلاعات کامل درخواست برای ثبت و تمدید است نگهداری می کنند .هر چند نتایج ثبتی محدود به کشور مربوطه باشد.
برای جلوگیری از ثبت جداگانه در دفتر هر کشور یا ناحیه ،نظام بین المللی ثبت WIPO علائم را اجرا می کنند.این نظام توسط یک عهد نامه اداره می شود.
توافق نامه مادرید: وابسته به ثبت بین المللی علائم که توسط سازمان مالکیت معنوی جهانی تنظیم شده است.سیستم مادرید متشکل ار تلفیق دو معاهده شکل گرفته است.به طور خلاصه در سیستم مادرید برای در خواست بین المللی علائم تجاری ،متقاضی فایل مدارک خود را WIPO دفتر بین المللی در ژنو ارسال می کند و در آن در خواست اعلام می کند که برای ثبت نام به دنبال یک از کشورهایی که عضو معاهدات ژنو هستند.در WIPO دفتر ثبت بین المللی علامت را صبت و سپس آن را به کشور های تعیین شده ارارسال می کند.ثبت نام در دفتر ثبت بین الملیلی یک پروسه اداری است که به این معناست که از آن علامت تجاری در خواست هایی را که دریافت میکند .اگر یک کشور ثبت یک علامت تجاری را رد کند.امتناع این کشور به WIPO ابلاغ و تصمیم این کشور در ثبت بین المللی را رد میشود.به عبارت دیگر ثبت نام بین المللی یک سیستم ایمن استو اما ثبت یا عدم ثبت آن در کشور تعیین شده معین می شود.
برای ثبت علامت مورد نظر انتخاب نام و عنوان مناسب ، گامی موثر در جهت ثبت علامتی مطمئن و فاقد ایراد می باشد.
در زیر نکات اساسی را که به شما در انتخاب نام و عنوان مناسب علامت یاری می رساند اعلام می داریم:
1 – اسامی و علائم مشهور و شناخته شده غیر قابل ثبت هستند.
2 – اسامی غیر معقول، غیر اسلامی و مخالف با موازین اخلاقی و شئونات اسلامی قابلیت ثبت ندارند.
3 – صفت ها و اسم هایی که بیان گر توصیف می باشند و یا عام هستند به تنهایی قابل ثبت نیستند.
4 – استفاده از نام های چند سیلابی و ترکیبی از شانس بالایی برای ثبت بر خوردارند. ( در صورت نبودن عین نام در طبقه کالای درخواستی (
5 – در صورت عدم ثبت علامت در طبقات مورد درخواست، علامت می تواند یک کلمه و یا ترکیبی از کلمات و اعداد و سمبل، طرح ، رنگ ، شکل و … باشد.
6 – اسامی خاص و ساختگی شانس بسیار بالایی برای ثبت دارند.
7 – شباهت نزدیک به 50 درصد با نام های تجاری دیگر امکان ثبت علامت را بسیار ضعیف می کند.
8 – در طبقاتی مانند لوازم خانگی، مواد غذایی و نوشیدنی ها به دلیل ثبت علائم بسیار، انتخاب اسم بسیار مشکل بوده و محدودیت ایجاد می کند. لذا در انتخاب عنوان یا نام علامت در این نوع از طبقات باید نهایت دقت را جهت انتخاب نام های هوشمندانه و خاص به کار برد.
9- ثبت علامت به صورت حقوقی ( ایرانی و غیر ایرانی ) و حقیقی ( ایرانی و غیر ایرانی ) قابل انجام بوده، لذا می توان عنوان شرکت را جهت ثبت علامت به کار برد و یا از نام خانوادگی در کنار نامی دیگر جهت ثبت علامت مورد نظر استفاده کرد.
10- عنوان یا نام علامت می تواند فارسی ، لاتین و یا ترکیبی از کلمات و حروف فارسی و لاتین باشد.
11 – اعداد چه به صورت فارسی و چه به صورت لاتین به تنهایی به هیچ وجه امکان ثبت ندارند.
– علامت هلال احمر – نشانها – آرم های دولت ایران
– پرچم رسمی ایران با علامت مخصوص جمهوری اسلامی
– پرچم های منتسب به دولت و کشور ایران و هر پرچم منع شده توسط دولت ایران
– علامت تجاری موسسات رسمی مانندهلال احمرو صلیب سرخ ، رجاء ، همراه اول و …
– كلمات و یا عباراتی كه موهم انتساب به مقامات رسمی ایران باشد از قبیل دولتی و ایران و امثال آن
– علائمی كه مخل انتظامات عمومی یا منافی عفت باشد.
– واژه های عام: به عنوان مثال کلمه رایانه و یا کتاب به تنهایی قابل ثبت نیستند زیرا این کلمات واژه هایی عام برای کلیه محصولات با این نام هستند.
واژه های توصیف کننده: این کلمات به منظور توصیف محصولات و اجناس به کار م روند. مثلا ثبت برند خوشمزه و شیرین برای انواع خوراکی به تنهایی و بدون پسوند، قابل ثبت نخواهد بود.
علائم گمراه کننده: به عنوان مثال ثبت علامت تجاری جهت عرضه انواع شیره خرما و انگور با تصویر زنبور عسل مردود خواهد شد. چرا که موجب تصور اشتباه و گمراهی مصرف کنندگان شده و خریداران ممکن است چنین محصولی را با تصور عسل خریداری نمایند.
همچنین موارد زیر قابل ثبت نخواهد بود:
البته در هنگام ثبت برند تان باید تصمیم بگیرید و انتخاب نمایید که برندتان در چه طبقه ای می خواهید ثبت شود.
لازم به ذكر است در صورتيكه فرصت كافي براي ثبت برند نداريد با خريد برندهاي آماده كار خود را سريعتر پيش ببريد .
جهت استفاده از خدمات مشاوره با شماره تلفن زیر تماس گرفته یا درخواست خود را از طریق ایمیل اعلام نمایید :
09198052467-09199595196 يااز طريق ايميل info@matous.ir
کلیه حقوق برای شرکت ماتوس محفوظ می باشد . ©